Grzesiek
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 14:40, 17 Cze 2009 Temat postu: Romet 50-T-1 |
|
|
W 1976 roku Zakłady Rowerowe Predom-Romet wyprodukowały zupełnie nowy motorower dwuosobowy pod nazwą 50-T-1. Motorower ten stwarza możliwość jazdy w dwie osoby z prędkością 40km/h, nie tracąc przywilejów przysługującym motorowerom, do ktorych należy możliwość użytkowania bez prawa jazdy ( na kartę rowerową), bez kasku ochronnego oraz ze znacznie ulatwionymi formalnościami rejestracyjnymi. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z Kodeksem Drogowym kierowca wiozący pasażera musi miec ukończone 18 lat. Motorower ten ma nowy silnik o mocy 2,5Km (1,84kW), trzybiegową skrzynkę biegów sterowaną nożną znajdującą się po lewej stronie, wielotarczowe sprzęglo pracujące w kompieli olejowej i dźwignię rozrusznika typu motocyklowego. Nowe w pojęździe jest również podwozie, w którym rzuca się w oczy duże i wygodne siodło kanapowe, dające możliwość przewożenia dwóch osób (pasażer ma oczywiście podnóżki do opierania nóg). Duży, o nowym kształcie , zbiornik mieści 9 litrów paliwa. Nowe w amotorowerze są teleskopy przednie i tylne zapewniające dobre resorowanie. hamulec nożny jest sterowany dźwignią nożną typu motocyklowego, umieszczoną po prawej stronie motoroweru. Pojazd ten doskonale nadaje sie do turystyki, gdyż trzybiegowa skrzynka biegów przy mocy silnika o mocy 2,5KM umożliwia swobodną jazdę dwóch osób nawet w górzystym terenie. Bagażnik, umieszczony za siedzeniem pasażera, umożliwia przewożenie niewielkiego, ważacego 8kg bagażu.. Możliwość schowania drobnego podręcznego bagażu umożliwia prawa puszka pod siedzeniem kierowcy, w lewej jest umieszczony sygnał z bateriami i klucze do obsługi pojazdu.
Dane Techniczne
typ silnika - 019
średnica cylindra - 38mm
skok tłoka - 44mm
pojemność skokowa - 49,8 ccm
stopień sprężania - 8,0
moc nominalna - 2,5KM (1,84 kW)
obroty mocy nominalnej - 5200 obr./min.
moment maksymalny - 0,35 kGm (3,5 Nm)
obroty momentu maksymalnego - 4500 obr./min.
cykl pracy - dwusuw z przepłukaniem zwrotnym
chłodzenie - swobodny przepływ powietrza
przeniesienie napędu - kołami zębatymi (zęby skośne)
skrzynka biegów - 3-biegowa
zmiana biegów - dźwignią nożną, po lewej stronie silnika
ilośc oleju w skrzynce biegów - 0,5l
sprzęgło - dwu tarczowe, mokre
odbiór napędu - łańcuch rolkowy 1/2x4,8x112 ogniw, liczba zębów koła zdawczego z=13
instalacja elektryczna - napięcie 6V, prądnica prądu przemiennego o mocy 20W
instalacja zapłonowa - iskrownik-prądnica
kąt wyprzedzenia zapłonu stały 27 stopni (3 mm przed ZZ)
odstęp pomiędzy stykami przerywacza 0,3-0,4 mm
świeca zapłonowa gwint M14x1,25 ; wartość cieplna 260 (wg Bosch) lub F100 (wg Iskra)
gaźnik - GM 13F
rozmiar ogumienia - 19" x 2,25
ciśnienie w ogumieniu - przód/tył 0,19 / 0,23 MPa
szybkość maksymalna - 40 km/h
zużycie paliwa - ok.2,8l/100km
masa motoroweru przygotoanego do drogi 63kgoświetlenie przód : reflektor o średnicy 100mm z żarówką 6V-15/15 W
tył: żarówka 6V-5W
pojemność zbiornika 9l ( w tym 0,5l rezerwy)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Czw 13:12, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|